środa, 21 grudnia 2011

Tutorial - składana choinka - folded tree

Nie jest to mój własny pomysł - różne wykonania można znaleźć w sieci ;) A jednak pytanie Tobatki sprawiło, że pokusiłam się o ten kursik. Zapraszam do skorzystania!

1. Potrzebne materiały i narzędzia:
- mata do cięcia,
- cyrkiel,
- ołówek,
- linijka,
- kartka papieru ksero,
- kartka dwustronnego papieru do scrapbookingu.

2. Na kartce papieru ksero rysujemy i wycinamy połowę koła.


3. Następnie rysujemy trzy linie wychodzące z jednego punktu.


4. Półkole zginamy naprzemiennie wzdłuż zaznaczonych linii.

5. Sprawdzamy, czy odpowiada nam osiągnięty kształt choinki. W zależności od przyjętych wymiarów choinka może być bardziej strzelista, lub też bardziej rozłożysta.

6. Jeśli jesteśmy zadowoleni z osiągniętego efektu, przenosimy wymiary naszego kserowego prototypu na docelowy papier. Ja robię to za pomocą szpikulca cyrkla ;)



7. Bigujemy papier wzdłuż powstałych linii i zaginamy. Podklejamy odstające warstwy.


8. Ozdabiamy ;) Ja zrobiłam to TAK oraz tak jak poniżej:



Choinka wykonana według tych wymiarów ma ok. 8 cm wysokości.
Jeśli coś jest niejasne, proszę pytać - jest 2 w nocy - mogłam coś przeoczyć ;))

10 komentarzy:

  1. Nie miałam nigdy takiej kartki w ręce i myślałam,że nakleja się karteczki wycięte i z nich tworzy się choinkę;-0

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę.. jakie proste! A efekt świetny! :D
    Dzięki za kurs!

    OdpowiedzUsuń
  3. super, ze o tym pomyslalas :) :) :) ja już wczoraj próbowałam coś czarować co tak mi się spodobała Twoja choineczka :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny efekt wychodzi :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, dziękuję!!! :) Niby proste, ale.. No... Ja muszę mieć łopatologicznie jak krowie na rowie :) I do tego drukowanymi literkami :)

    Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ona:
    On stawiał na to, że choineczka jest z koła. Ja nie stawiałam na nic bo moja wyobraźnia tak daleko nie sięga. Za kurs dziękujemy, na pewno skorzystamy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zapraszam do siebie i proszę o ocenę czy dobrze na kursie "uważałam" ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusik świetny, pewnie skorzystam :)
    Dziękuję za to że jesteś!!!
    Pozdrawiam świątecznie:
    http://karteczkowoani.blogspot.com/2011/12/zyczenia-swiateczne.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwierz mi - zapomniałam jak się robi tę choinkę i eni mogłam nigdzie znaleźć kursu - więc dzięki CI!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...